Gårdagens match! Leksand malmö 3-2 efter straffar!

Tjenare alla! det blev en fartfylld match i Leksand igår som jag väntade, dock gick aldrig mitt resultat 4-3 till Leksand in.
Matchen började ganska fattigt utan några mål för något av lagen , Malmö stressade leksand samtidigt som Leksand ändå tryckte på och gjorde vad som förväntades. Skotten slutade ändå 11-9 till leksand.

Sex minuter in i andra perioden slog Leksands Pelle Prestberg in 1-0  med ett mycket fint och allmänt rent skott.
Malmö kvitterade därefter till 1-1 men inte kort efter malmös kvittering blev Eric Johansson fri med malmös målvakt Erik Svensson där han kyligt kunde lägga pucken mellan benen och ge leksand en 2-1 ledning.I tredje Perioden kom tillslut ett 2-2 mål för malmö och matchen bar till en förlängning som istället rann ut i sanden och det blev dags för straffar.

Leksand vann tillslut straffscenariot efter att Kevin Doel hängt in pucken, målet dömdes först bort av dommare Olof Lindqvist men i nästa sekund dömde han ändå mål efter att en av linjedommarna förklarat att pucken klart var inne.

Många av malmös spelare blev rasande och större delen av malmös lag flockades kring dommarparen som egentligen gjort helt rätt , samtidigt måste man förstå att det lär kännas knäckande för Malmös spelare som verkligen stått upp för klubben nu under den ekonomiska krisen. Jag vill ändå hylla malmös spelare även fast jag är djup Leksing, jag hade gärna sett malmö i en kvalserien och tycker det är synd då viljan att kämpa verkligen fanns.

Hur som helst är det otrloligt skönt att se att Leksand även sliter för poäng som egentligen är betydelselösa, Det tycker jag i alla fall visar att man är redo att ta kampen om en elitserieplats!


Kevin Doell på bild,  bilden är lånad från Leksandsif.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0