Då var det kört Leksand...



Ännu en gång har tåget gått , och vi alla står kvar på perrongen och gråter, Supportrar som spelare...
Det känns bara förjävligt att år efter år vinna grundserien men sedan när det väl gäller är vi bara som sämst.

Just nu är jag nog mer besviken än arg , det känns iprincip åt helvete, hade ganska stora förhoppningar på Leksand iår.
Men för det första kan jag inte förstå hur ledningen kunde godkänna lottningen till kvalserien? det blev ju verkligen väggen.

Första matchen mot Södertälje tyckte jag att vi ångade på otroligt bra , iallfall i den första och andra perioden. Spelarna visade en energi som det inte funnit tillstymmelse till i senare matcher, hade vi vunnit den matchen så hade nog det hela sett helt annorlunda ut!

Men nu blev det inte så , vi fick nyckelspelare skadade och då blev fokuset istället på något helt annat än Kvalserien.
Var det inte i kvalserien vi skulle vara som bäst? när jag tänker tillbaka kan jag fortfarande se Kempe stå där i mitten av grundserien och rycka på axlarna och säga "Det är i kvalseien vi ska vara bäst".

Sen vill jag bara skänka en tår till Eddy läck som för andra året får en käftsmäll av tränarna, efter att gjort två bra säsonger så blir han ändå ställd åt sidan för någon avdankad pajas. Hoppas du får en bättre klub nästa år Eddy som vågar satsa på dig för du har potenial att bli grym , precis som du varit när du fått chansen i Leksand. Men tydligen räcker det inte med att vara bra i Leksand , man måste ha ett visst namn på tröjan ochså...

Sen ska jag inte säga att jag har haft något emot kempe , men jag har velat se lite mer vilja även från den här mannens hjärta. Vissa matcher har man nästan kunnat tro att han haft solen i ögonen när han tyst stått och kisat och stampat för sig själv.

Jag vet ändå inte hur jag vänder mig i frågan om det var rätt eller fel att kicka tränarduon, man skulle kanske väntat till efter säsongen istället och sett över allt istället för att ta massa hastade beslut som ändå ledde oss ner i diket.

Jag tror att det krävs en stor förändring i Leksand om vi någongång ska gå upp , det måste vågas mer helt enkelt. Satsa på spelare med hjärta som förstår vad en elitserieplats betyder för klubben, Skippa dessa överbetalda spelare som ändå inte presterar.

Tack för mig.



Bilden är lånad från Dn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0