Hoppet lever!

Tjaao alla läsare! lite sega uppdateringar på min blogg , lovar att jag ska bättra mig! Förövrigt så sitter jag och funderar lite över Leksands match imorgon mot Västerås , som många vet så har ju faktiskt Leksand en lite teoretisk chans, chansen finns ju men den är ju mycket liten! Nu får vi helt enkelt ta en match i taget , plus att vi skall ha tur genom att Södertälje börjar få stryk!

Matchen imorgon kommer bli riktigt kämpig , speciellt pågrund av att vi har många spelare skadade:

P.Prestberg
J.Bergenström
J.Houkko
J.Ollas

Bara hoppas att iallfall någon av dom kan spela imorgon...

Den här veckan har jag funderat på ett gäng antal frågor gällade Leksand och kvalseriefiaskot. Skadorna, Sportchef Lundström, sparkningen av T&T samt Ejendals krav i media.

Vi kan ju ta och börja med skadorna, inget vi direkt kan påverkat utan det var ju mer en jävla otur att vi just skulle drabbas av allt detta nu i kvalserien. Sen tror jag nog att Niemis skada påverkade många av spelarna i laget , man tänkte nog mer på Niemi än på kommande matcher helt enkelt, och det är ju helt naturligt att det blir så.

Angående Lundström så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, jag vet ju inte hur spelarna i laget upplever han men jag personligen tycker nog att han har gjort endel bra värvningar ändå! Prestberg, Belemare, Doell osv. Frågan är bara om dessa spelare verkligen har det hjärtat som krävs för att gå upp i elitserien.

Om jag även ska lägga en kommentar kring sprakningen av tränarduon så är jag kluven i frågan, jag tycker på ett sätt att det är rätt när jag tänker på hur man behandlat Eddy Läck och även att laget öppnade kvalserien med alla dessa förluster. Men samtidigt så vet jag inte om det är rätt heller , det är ju endå spelarna som ska prestera på isen och inte tränarna, Dålig coachning kanske?.

Upp i allt detta så skall ju Herr Ejendal komma och lägga massa onödiga kommentarer ochså inför media. Jag tycker nog kanske att han har rätt att påpeka detta till klubben men det betyder heller inte att han ska ha rätten att dra igång något blåsväder i tv, radio och tdiningar!

Nej herr Ejendal , du skulle kanske ha blivit sportchef istället?

/Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0