Leksand föll mot Södertälje...

Har nyss tittat på leksand mot södertälje, hård match med mycket fart och känslor. Känns inte bra nu att Leksand går in och får stryk första kvalseriematchen, men man måste ändå se att det är många matcher kvar och vi har allt att vinna fortfarande! Så länge inte Leksand går ut och hänger huvud så tror jag nog att dom har all chans i världen att ta hem en elitserieplats.

Sen kan jag inte riktigt förstå varför man väljer Mylleniemi framför Eddy Läck? Läck som verkligen gjort kanonmatcher den här säsongen , och som fick gå åt sidan förra säsongen pågrund av Belfour som skulle vara så bra! Varför satsar dom inte på unga spelare som visar att dom kan? man har visserligen två bra målvakter men jag tycker ändå valet är lätt, Läck ska in i buren den här kvalserien! Så är det bara. Låt han visa vad han kan, faller Leksand med mylleniemi så har man knäckt Läck helt i onödan , om han ens vill spela kvar i ett lag som inte ger han chansen. Samtidigt borde jag inte skriva allt för mycket, förhoppningsvis får han chansen nästa match!

Leksand gick ändå in i dagens match med en otrolig vilja som jag inte sett i laget på många matcher. Efter att Södertälje gjort 1-3 så började Södertälje att spela på resultatet , leksand  spelade helt plötsligt mest efter sargen och hade svårt att få in puckarna i slottet.

Härlig satsning i slutet också , 2-3 och minuten kvar av matchen , synd att Hagos stog ivägen för Hukko's skott!

Nu är det bara att ladda inför nästa och hoppas att dom knäcker Rögle!  VI SKA TILLBAKA!!!

/Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0