Wipeout



Kollade nyligen på premiären av kanal 5's program Wipeout. Jag hade faktiskt ganska höga förväntningar på det här programmet , dels för att det sett riktigt skoj ut och för det andra att femman på senare tid varit en av de kanalerna som jag personligen tyckt varit mest underhållande.

Programmet börjar med att Felix härngren sitter i en fejkadstudio som ska se ut som om den är precis nedanför Wipeoutbanan. Efter det så ska personerna som är med och tävlar skrika och spexxa i 15minuter innan dom väl börjar springa. Jag menar , är det inte nog med att Felix härngren är med? behöver programmet vara dåligt ochså?.

Efter det så är faktiskt programmet ganska underhållande , åtminstonde under tiden man överhuvudtaget ser nått av deltagarna i programmet. Antingen fick kameramannen så pass dåligt betalt att han vägrade att filma helasekvenserna, eller så är producenten vindögd Otroligt störande när kameran till och från filmade underifrån så man totalt tappade sammanhanget av vad som hände på banan.

En annan sak som även var mycket negativ var att man inte fick se klart hela tävlingen ibland. Ett bra exempel var när svensken "Piraten" skadade handleden , då fick man aldrig se hur den andre utmanaren klarade banan som var det hela intressanta, riktigt irriterande! Och detta hände flera gånger under programet!

Nej totalt sett så irriterade jag mig lika mycket på programmet som jag skrattade, det hela är snyggt , kul och väldigt utmanande. Men allt förstörs tyvärr av alla dessa iritationsmoment. Synd att dessa negativa sakerna fanns då programiden är riktigt kul, inte vet jag , men vi har förhoppningsvis mer att vänta ifrån Wipeout!


Här har vi då "bollarna" som Felix härngren envisades med att kallad
"ballarna". Det var ju kul första gången kanske...

/Ciao

Wipeout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0